torsdag 26 augusti 2010

Träningsmatch & vagnfunderingar

Hade match igår mot ett rätt så bra lag, ett lag vi oxå kommer att möta i serien. Pga brist på backar så fick jag hoppa in där. Blev svettig redan på söndag då vår tränare meddela att jag skulle spela back, för visste att motståndet kommer att vara hårt.
Trots att vi förlorade 5-1, så tycker jag vi gjorde bra ifrån oss. Att vi endast förlorade 5-1 mot ett lag med gamla liga- & divisionsspelare, tycker jag är super bra. Om man spelat så länge ihop, som de gjort så kan man inte vara annat som bra. De sista målen kom nog bara pga att konditionen inte riktigt räckte till hos en stor del av laget men gäller att fortsätta bygga upp den bara. Så enkelt är det!
Laguppdelningen för serien har vi redan fått, nu väntar jag ivrigt på matchprogrammet. Förstod på domaren igår att det antagligen kommer att bli rätt så mycket spel. Ju fler desto roligare :)

Vagnen ja? Hur går det med den? Fick svar igår från Sverige och efter att jag räknat lite, så kom jag fram till att det är precis sak samma om jag köper den härifrån eller därifrån. Frakten är så himla dyr, så kommer nästa upp i samma pris. Nu har jag istället spanat in en använd på Huuto. Det är röd Timmy från december 2009, som enl ägaren är i gott skick. I nästa vecka tisdag tänker jag styra bil & barn mot Helsingfors för att kolla in vrålåket. Säljaren har lovat den till rätt så hyffsat pris och om den verkligen är i prima skick, så köper jag den :)

På samma resa blir det besök hos fam Sjöholm och får se om man hinner med lite shopping i Sello. Tisdag är ju sista lediga dagen innan jobbet på onsdag, så lite skoj måste man ju få ha!

Inga kommentarer: