torsdag 2 september 2010

2 dagar arbete bakom

1.9 kom med stormsteg & nu har jag redan avklarat två dagar på jobbet. Känns som om jag aldrig varit borta. Allt eller ja, nästan allt är precis som förrut. En del nya ansikten har dykt upp, både på gott & ont.

Huvudsaken just nu, är i alla fall att mina barn har det bra hos dagmamman. Glada är de när de blir lämnade där & förstås ännu gladare då någon kommer efter dem. Men vänta bara de kommer på att tusan oxå, mamma & pappa tänker visst föra oss hit varje dag... Freja är ju van från tidigare men får se hur Aaron reagerar om en vecka eller två.

Jobbade lite speciell tur idag från 10 till 18. Valde att komma till 10 iom att det var andra arbetsdagen men i nästa vecka tänker jag köra på ända från kl 8. Två timmar hit eller dit, då man ändå kommit dit. På torsdag har vi dessutom innebandyträning, så tänkte att jag tar allt putkeen bara då jag en gång är på malmen. Bra orkade jag idag men synd att man inte hinner träffa barnen... Ikväll hade de bägge somnat innan jag var hemma.

Imorgon har vi fredag redan! Blev lite mjuklandning när jag valde att börja mitt i veckan. I helgen har vi inga program, annat än att Markus tänkt jobba lite övertid. För mig spelar det ingen roll, känns aldrig fel med lite extra fyrk.

Fick glada nyheter på posten igår då Skatteverket meddelade en återbäring på nästan 1000 €. Att vi dessutom bägge får nästan samma summa i början på december är helt super! Ska försöka satsa dem på oss själva istället för julklappar i år :)

Å vagn har vi nu! Körde iväg på tisdag med barnen till Helsingfors efter den. Tog mamma min med på släp. Nu har jag inte kört den så mycket iom att den genast på onsdag åkte till dagmamman men bara helgen kommer, så ska vi åka runt lite. Inte här i byn dock, för det kryllar av älgflugor. Behöver ännu ett myggnät & ev ett ståbräde, för har på känn att lillsessan vår inte alla gånger kommer att orka gå. Jagar ivrigt efter ett på nätet...

Inga kommentarer: