måndag 1 november 2010

Mera hjärtklappningar

Fick igår kväll ett anfall igen. Just innan jag skulle stiga ut tibax på planen för att spela, kände jag igen hur illamåendet kom över mig. Pulsen steg igen till än 130-140, trots att den borde legat långt under 100 iom att jag suttit & vilat en god stund. Hade förstås ingen medicin med mig, så åkte upp till jobb. Då hade hjärtat rusat på i ca 20 min på ca 130 slag/min. Medicinen fick pulsen att gå ner till än 100 men lägre än så ville det tydligen igår inte gå. Först efter dagens morgontablett lugnade det sig.

Pratade med läkaren igen idag. Diskuterade lite orsaker & antagligen finns det inga. Sånt här drabbar ofta unga kvinnor eller kvinnor i klimakteriet. Räknar mig nog till den tidigare gruppen. Har redan lämnat bort koffein, vilket betyder coca-cola för mig då jag inte dricker kaffe. Har inte druckit alkolhol förutom ett glas vin på lördagkväll men vin ska väl vara bra för blodcirkulationen, eller va?! Idag nämnde läkaren att även vätskebrist kan utlösa ett takyanfall & jag tror nu, att det är där som skon klämmer. Jag dricker nog inte tillräckligt med vätskor under dagen. Så nu ska jag jobba på det. Flaskan står framme på jobb hela tiden & speciellt innan träning måste jag absolut tanka flera liter vatten. I torsdag blir det innebandy igen, får se om hjärtat pumpar på normalt då.

Inga kommentarer: