söndag 13 februari 2011

Intensiv helg

Söndagen börjar lida mot sitt slut & jag är trött. Trött pga allt för lite sömn förra natten & tröttare pga begynnande flunssa. Vet inte om det är någon ny virusinfektion jag har eller någon följdsjukdom på föregående sjuka. Önskar inget annat än att få bli frisk.

I helgen ordnade vi med tävlingslaget vändans till tonerna av Susann Sonntag´s. Började egentligen förberedelserna redan på fredag med bak hos Camilla. Fortsatte sedan på lördagmorgon med resten av maten & dukandet. Höll mig mest till salarbetet, köksidan är inte riktigt min grej, låter istället de som kan kocka hålla till där. Stack iväg på ett kvällspass, för att komma tibax då festen var i full gång. Humöret var på topp, musiken var super & alla verkade stortrivas! Lyckat på alla vis. Flera minuter blev hastigt timmar & när jag smög in genom ytterdörren ca 2.30, visste jag att söndagen kommer att bli tuff. Fyra timmar sömn, en hastig uppiggande dusch & ut i kölden mot ferrarin för att köra mot jobb.

Dansen var ingenting mot två tuffa pass på mottagningen. Många patienter, mycket samtal bakom. Tror det här var början på en jobbig period på hälsocentralen. I byn härjar nämligen alla tänkbara sjukor som influensa, vanlig flunssa, magsjuka, angina, osv, osv... I veckan var det tyst då alla låg till sängs med begynnande symptom & hög feber men nu mot slutet av veckan då febern ännu kanske hänger med, då man hostar lungorna aviga & barnen bara gnäller, så förstår jag att man tar kontakt.

Nu hoppas jag att mitt urusla mående beror på sömnbrist & att jag är pigg & kry imorgon. Känner att jag inte har möjlighet att bli hemma imorgon, vi är så få på jobb hela veckan. I magsjuka far man nog ingenstans men lite stegring skadar väl inte.

Tack till alla som understödde oss & gjorde gårdagens vändans lyckad på alla vis!

Inga kommentarer: