måndag 11 april 2011

Lugn kväll på måndagsjouren

Efter kvällstur så behöver jag alltid lite tid att varva ner & koppla bort det som hänt under kvällen. Trots att vi idag hade lugnt på jouren, så går det helt enkelt inte att bara krypa ner under täcket & sova. Visst kan jag lägga mig där men det blir ändå ingen sömn på en god stund. Ännu värre är det ju förstås om kvällen varit hektisk, då kan det ta timmar innan man får tag i sömnen.

Se vad man hittar när man googlar lite ;)

Så nu sitter jag här ensam med bärbara i famnen i vardagsrummet. Barnen sover. Markus har tydligen tidig väckning imorgon bitti, så även han snarkar. Jag skrollar på Facebook, läser igenom bloggarna jag följer, kollar mailen, kikar på morgondagens & kommande veckans väder, dvs det där obligatoriska :)

Innan jobb idag var jag & hälsade på en väninna, som för tre veckor sedan fick en liten tös. Å jo, kan erkänna att jag blev lite babysjuk för nog är de ju så söta & goa. Doftar ljuvligt gör de oxå.

Konstaterade idag att jag om två veckor blir ett år äldre! Ett år närmare 40 år...
Det blev ett ganska onödigt inlägg men skrivandet gjorde mig trött & det var ju dit jag ville komma. Bäst att gå & lägga sig så att man hinner sova några timmar skönhetssömn.

Inga kommentarer: