söndag 15 maj 2011

Arbetshelg bakom

Har jobbat i veckoslutet, kväll på fredag och morgontur både igår och idag. Rätt så okej arbetspass med jämn ström av patienter. Det var min sista hela helg på lång tid. Två veckor arbete framför mig, nio arbetsdagar & sen börjar min semester. Semester som i juli övergår i vårdledighet. Men har tagit en hel del med lördags- och söndagsturer i sommar, så att jag inte ska gå riktigt tomhänt.

Efter ett ruttet avslut på onsdagskvällen så ringde Markus mig på torsdag och meddelade ännu tråkigare besked, nämligen att han inte får fortsätta på Würth mera. Orsaken är för honom ännu oklar, de vill och får tydligen inte enl lag berätta varför. Konstigt, tycker jag. Aktivt söker han nu efter något annat jobb och jag håller tummarna för att det ska nappa snart. Mycket finns ju att göra på huset men det arbetet ger oss inte mera klirr i kassan...

Såg i veckan att vi har cirkus på besök i stan. När en kollega ringde och frågade om vi ville hänga med, så var svaret rätt så enkelt ;) Aaron fick bli hemma med Markus medan Freja och jag åkte iväg mot tältet. Tyckte deras öppningsnummer var minst sagt konstigt och funderade många ggr vad tusan jag betalat 30 € för men det blev bra och helt super bra för små flickor som Freja. Många av artisterna var unga och vi fick efter föreställningen reda på att det handlade om ett familjeföretag. Lyfter nog hatten för dem, inget lätt yrke de valt. Tack för en bra show, det gjorde ni bra :)

Tittar med ett öga på ishockeyfinal mellan Finland och Sverige. Finland jämnade nyss matchen till 1-1. Spännande värre! Endast en period kvar...

Imorgon kommer jag att tillägna dagen till mig :) Jag kallar dagen för Johannas dag. Barnen kommer att få fara till dagmamman och jag tänker ta en tur till IKEA och Mylly. Hoppas det blir en bra måndag!

Edit: Finland vann över Sverige med hela 6-1. Grattis till guldet, pojkar!

1 kommentar:

Anna sa...

Ha en bra Johanna-dag! :) Och jag håller tummarna att Markus hittar ngt nytt snabbt!!! Hoppas att vi syns snart.