onsdag 4 maj 2011

Regn & rusk

Skönt med lite kisastudio då regnet faller ner på utsidan.



Ishockey-VM spelas som bäst & matchen drog just igång. Ikväll möter Finland Tjeckien. Fem minuter spelat & ställningen är fortfarande 0-0.

Fick samtal av min morbror/gudfar för en stund sedan. Imorgon tänker han sticka in på lite försenat födelsedagskalas. Glömde annars bort en present jag fick. Mormor tittade nämligen in på jobb med min gåva. Hon hämtade utöver ett supertjusigt, rött förkläde med vita prickar oxå:


Jordgubbsplantor!

I krukan finns två tidiga sorter & en sen sort så den borde ge jordgubbar hela sommaren. Nu håller vi tummar & tår för att jag inte ska ta livet av den. Sol får den hela, långa dagen på terassen så jag behöver bara komma ihåg att vattna den. Det ska jag väl ändå klara av!

Spännande match menar de som refererar matchen... 6 minuter kvar av första perioden & fortfarande inga mål. Snusar, snusar, snusar, säger Kaj Kunnas. Är lite seg efter gårdagens kvällsjour, så tror inte att jag kommer att orka se matchen till slut. Synd, för jag tycker om ishockey. Ser dessutom ut att bli en ruffig match med många utvisningar.

Ser ut att bli regn imorgon oxå :/ Dagmamman har planerat besöka ett ridstall med barnen imorgon, så hoppas det är uppehåll då i alla fall. Tänker hänga på & ta lite bilder men hoppas ju förstås lite att man skulle få skritta, trava eller galoppera lite ;)

Edit: Finland förlorade matchen 1-2 trots blodig strid. Svårt att vinna matchen från utvisningsbåset pojkar. Skärpning!

Inga kommentarer: