måndag 30 maj 2011

Trappor & räck

I förra veckan störde regnet trapp- & räckarbetet. I morse trodde jag oxå att ovädret skulle sätta käppar i hjulen för oss men prick kl 10 sprack molntäcket upp & strax därefter stod pappa min på trappan. Bara för Markus att dra på sig arbetskläderna, gå ut & börja såga, spika, skruva osv.
Trappräcket Markus grejar med vid huvudingången.


Pappa fixar samtidigt trappan vid terassen.


En bild på den färdiga trappan i ena ändan på terassen.

Det blir nog så bra, så bra, bara det blir färdigt :) Låg redan i förra veckan & njöt med en bok i solstolen på terassen. Vet ni annars, min semester började idag. Å hade det inte varit för den hemska blåsten, så hade ju vädret varit perfekt. Blev minst lika glad & öppen som maskrosorna blev då solen kom fram efter morgonen skurar!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Visst blir det bra bara det blir färdigt. Roligt då det sker framsteg. Trevlig semester, själv har jag tre veckor jobb ännu.

Anna sa...

Trevlig semester! Min börjar först om en dryg månad...