måndag 6 juni 2011

Blev lite längre än planerat

Hade tänkt ta en liten cykeltur till grannbyn men eftersom humöret var på topp, orken fanns & luften hade svalnat, trampade jag på vidare till följande by, varefter jag kom till nästa by osv.


Jag susade förbi Nulto & Seivis, för att svänga in vid Skärmola & ta Åntalavägen mot Sunnanberg. Pappa hade varnat mig om Åntalavägen & dess backar. Han hade rätt. Väl ute på Sydmovägen, var jag mötte lättlöpande asfalt, rullade jag nästan genom Sydmo & hem tillbaka till Strandby.


Hemma i byn möttes jag av en varm sol, på väg att lägga sig bakom trädtopparna mot grannbyn Lapplax.



Nu blir det en svalkande dusch för att klara av natten men oxå för att bli av med alla småkryp jag samlade på mig på vägen.

1 kommentar:

Jessica sa...

Ut och cykla sku vara skönt. Blir sällan nu med två barn och en pojke som vägrar lära sig cykla.