lördag 4 juni 2011

Promenad i sommarvärmen

Flera härliga försommardagar bakom.


Det har varit så skönt på terassen att jag legat i timtal & läst Ljungstedts deckare. Böckerna var så spännande att det nu svider ordentligt i skinnet. Övergående, tack & lov. Men nu har jag inga flera böcker. Tror det blir att söka sig till bibban i nästa vecka på jakt efter flera, för har tyvärr inte råd att köpa några nya.

Fick Markus med lurad på kort promenad idag. Trots att jag på förmiddagen tog mig i kragen & sprang några kilometer, tyckte jag det skulle smaka med lite motion till. Freja fick ta sin springcykel & Aaron fick, efter att ha gått halva sträckan, åka kärra. Kameran nappade jag med i förbi farten på väg ut...

Far & son på väg mot backen vid vår tomt.


Hela gänget en bit från byn.


Freja visar ivrigt upp sin springcykel.
Hon har nu förstått idén med den & bara susar fram!

Skulle kunna stanna tiden lite. Tycker om försommaren då allt blir grönt, blommorna har begynnande blom & djuren sköter om sina avkommor. Livet ler trots några mörka moln över oss...

3 kommentarer:

Linda sa...

du kan låna böcker av mig oxå =)

Anna sa...

Tänkte just samma sak, här finns det massor av bra böcker att låna!

PÅ STRANDBYUDD sa...

Hittade två Jungstedt på bibban! Tar mig an den första redan ikväll...