onsdag 29 juni 2011

Sista semesterveckan

Semestern börjar gå mot sitt slut. I måndag övergår min ledighet i vårdledigt. Hade tänkt tillbringa sommaren hemma med barnen men pga Markus jobbläge, så blev det kanske inte riktigt så. Nu är det jag som ska försöka skrapa ihop lite slantar åt oss istället, i alla fall för juli månad. I augusti blåser nya vindar men det är oklart varifrån Markus kommer att lyfta sin lön ;)

Kommer nu att jobba varje helg fram till slutet av augusti. Blir både att hoppa in på avdelningen & på egna enheten. Helgerna ger ju bäst då det skramlar in söndagspengar. Meddelade för någon dag sedan bägge enheter att jag även under juli kan hjälpa till mitt i veckan & idag fick jag jobb till måndag & tisdag :)

Känns inte så roligt direkt. Eller det är väl på två sätt. Hade ju helst varit med barnen. Men vi behöver pengarna. Dessutom gäller ju det bara juli, bara augusti kommer så börjar Markus jobba igen. Det är ju heller inte så att jag måste på jobb varje dag.

På ett eller annat sätt, så reder det sig nog. Det tror jag.

Inga kommentarer: