torsdag 8 september 2011

Nageltrång

När jag vaknade i morse märkte jag att allt inte var riktigt bra med min stortå. Nageln tog stryk på söndagens innebandyträning & spelet igår gjorde det tydligen värre. Märkte att jag missat en nagelbit som vackert nu bäddat in sig i tån. Haltande tog jag mig till jobb med rödsprängd & varfylld stortå. Började arbetsdagen med tå i Betadine-bad. Arbetsskor var det inte fråga om, så sprang i strumplästen hela dagen. Betadinet gjorde susen & jag kunde relativt lätt ta mig hem. Väl hemma irriterade den sig igen, badade foten & fick efter det bort klämt en hel del var.

Imorgon har vi innebandymatch. Vi är väldigt få spelare som är på väg, så jag måste spela. Betadine-bad nr 3 på gång. Återstår att se hur den ser ut imorgon. Alla tänkbara knep är använda. Hoppas på underverk. Värken har minskat, mycket tack vare värkmedicin. Jag vill spela! Jag tänker spela, om jag så måste svälja en burk med värkmedicin, bedöva tån eller paketera in den.

Inga kommentarer: