torsdag 27 oktober 2011

"Mamma, det kommer rök in"

De orden hörde jag ur min dotters mun för en dryg timme sedan. Jag trodde hon skojade. Hade nyss satt eld i brasan. Elden tog sig genast, dvs efter första tändningen & såg därefter bra ut...

Eller hur?

Men genast man vänder ryggen till kommer trycket, det där låga & så är elden släckt. Så Freja hade rätt, tjock rök sökte sig in & fyllde vardagsrummet. Några sekunder senare tjöt alla brandalarm i kör (de är seriekopplade) & alarmet till Securitas gick av. Muntert! Hade sett fram emot en skön kväll vid brasan & istället får jag vädra hela huset på rök samt elda allt som jag satt i takkan till kråkorna. Innan alarmet var kvitterat till Securitas hade dessutom ena trumhinnan spruckit. Jag har sagt det förut & jag säger det igen. Jag eldar aldrig mera!

Så en sådan mysig kväll hos oss.

Inga kommentarer: