onsdag 9 november 2011

Enkelriktat?


Efter att ha parkerat bilen på PIUG-gården innan träningen ikväll, så anföll en mansperson mig & började ropa om att jag brutit trafikreglerna. Han frågade om jag inte såg skyltarna (se bilden ovan) & bannade mig för att jag kört mot trafiken. Körde alltså till vänster om bumlingarna, såg inte skyltarna just då & parkerade bilen invid väggen. Annars har dagen varit tung idag, så svarade att jag inte har tid att diskutera trafikregler & att jag för tillfället inte bryr mig det minsta.

Efter träningen var jag ju tvungen att ta mig en titt på skyltningen & kunde snabbt konstatera att de här skyltarna inte hör hemma på en parkering. Eller har jag nu helt fel? Skyltarna talar inte för körriktning, dvs att vägen skulle vara enkelriktad för då skulle pilen gå rakt från vänster till höger eller tvärtom. Skylten har jag sett tidigare i refuger då den ber mig att ta till höger om refugen. Ikväll kunde jag inte ta till höger om bumlingen eftersom jag då hade kört in i en bil. Missvisande eller hur?

Hörde hur manspersonen mumlade nånting om att vi inte bryr oss om trafikregler. Det tolkade jag som att han tog mig för en väldigt ung förare, som nyss fått sitt körkort eller en ung person överlag som inte bryr sig om trafikregler. Med betoning på ung alltså.

Tror jag ska kontakta pressen, så att de får utreda parkeringsplatsen invid huvudingången till PIUG. Tycker den är minst sagt kaotisk då parkeringsrutor saknas & den här konstiga skyltningen gör ju bilister ännu mera förvirrade. Undrar riktigt hur de tänkt & om de tänkt alls.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Jag var på samma p-plats ikväll då vi skulle spela badminton med barnen och funderade precis som du. Mycket råddigt! Tycker också att dessa skyltar inte hör hemma på en parkeringsplats och p-rutor borde definitivt vara utritade också på denna sida om PIUG.

Jessica sa...

Jag vill också ha en förlaring hur man skall köra. Vi diskuterade ämnet innan träningen idag och det dök upp att det väl är meningen som en rondell (med parkering i mitten dock) man skall köra runt och borde inte parkera invid PIUG väggen. Kontakta gärna pressen som skunkunna göra det klart för alla!!