fredag 23 december 2011

Uppesittarkväll

Efter att ha kört halva Pargas runt med lite klappar så bänkade vi oss hos pappa min för glögg & julklappsutdelning. Julmusten & chokladen som Aaron vräkte i sig landade en stund senare i min famn & över deras vita matta. Tur att vi inte deltog i någon finare tillställning då jag resten av kvällen fick springa omkring i mjukbyxor. Hann bli lite svettig men någon magsjuka var det nog inte frågan om då han genast efter magtömningen begärde mera dryck & godis!

Pappa höll i alla fall det han lovade & jag är nu världens lyckligaste ägare av ett nytt objektiv! Jag kan inte förstå att skillnaden kan vara så stor. Bildbevis kommer att presenteras under julhelgen. Barnen fick nya skodon; Freja valde tidigare åt sig ett par neonfärgade innetossor & Aaron ska i ett senare skede få nya vinterskor.

Ska njuta en liten stund ännu av tystnaden, skenet från julgranen & brasan som sprakar innan jag tänker dra täcket över mig & ladda batterierna inför julafton.

Inga kommentarer: