fredag 2 mars 2012

Klädrummet

Vårt klädrum blev en flopp med hyllorna & korgarna från IKEA. Vi får plats med alla kläder men det är trångt & korgarna har otaliga gånger åkt från skenorna. Kort & gott: I hate it!

Snart har två år gått med eländet & nu står jag inte ut mera. Ut med skiten, in med det nya!
Blev lite inspirerad av husbyggarna på Bränntomt, då jag såg hur snyggt man ha det i klädrummet. IKEA skippar vi dock & anlitar nu istället RG Kök, varifrån vi har skåp & lådor till köket, hjälpköket, toaletten, hallen & tamburen dvs rubbet. Igår kväll försökte jag planera lite ditåt hur vi vill ha det. Klädrummet är väldigt långsmalt, med två fönster, så det är inte det lättaste att få det att fungera. Planeringsbesöket med paret Galkin idag fick mig på väldigt gott humör & jag tror att vi har hittat lösningen, dessutom till ett väldigt bra pris. Kan knappt vänta på att de ska höra av sig!

Blev alltså ingen korvgrillning idag. Solen skiner & värmer men pga kraftiga vindar vågade vi inte tända någon brasa. Det kommer nya dagar då man kan elda.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Du måste sätta upp bildbevis sen hur det blir :)

PÅ STRANDBYUDD sa...

Lovar att lägga in bilder, både före och efter. Kommer att skämmas ögonen ur mig för förebilderna, för det ser så hemskt ut.