måndag 5 mars 2012

Säsongen förbi

Igår spelade vi vår sista innebandyturnering för säsongen. I år igen så låg vi väldigt risigt till, med risk för att hamna kvala till division fyra. För att hållas kvar i fyran var vi tvungna att kamma hem åtminstone två poäng, dvs en vinst.
Mina lungor fungerade långt ifrån 100 %, hade planerat bli borta från andra matchen men när vi träffades för start, fick jag höra att två spelare insjuknat. Min kropp fick nog lov att klara av de här matcherna, även om jag visste att det skulle ge mig en sömnlös natt & sjuk kropp.
Det här var nog den bästa turneringen på hela säsongen. Spelmässigt lyckades vi väldigt bra & trots en massa snöpliga mål i vår bur, lyckades vi hålla humöret uppe. Vi kämpade ända till slut, vann första 4-3 & fick ännu i andra ihop skrapat ett poäng då matchen slutade 4-4. Så från hot om fall till en lägre division lyckades vi kravla upp oss till en femte placering i tabellen!
I natt har jag inte sovit så mycket. Har vaknat konstant av okända orsaker. Ev har hjärtat mitt spelat spratt med mig. Den sidan ska jag nu ta itu med, nu när säsongen är över. Lungverket borde smörjas & överlag är kroppen trött. Lite vila, så ska jag nog vara i trim igen.
Freja hade feber igår kväll ännu så vi har hemmadag idag, även Aaron fick stanna hemma. Nu verkar läget lugnt så vi tänker bota bobbor & virus med en promenad i solskenet.

Inga kommentarer: