söndag 15 april 2012

Sjuk tumme

Igår deltog vi med laget i en firmaturnering. Helt sjukt roliga matcher mot svettiga män som tyvärr resulterade i en bruten klubba & en stukad tumme. Igår kändes tummen helt okej men jag visste att den skulle vara ur bruk idag. Som tur är det frågan om vänster tumme men jag kan inte klä på barnen, knäppa knappar eller knyta skor. Konstaterade även, då vi var & plockade ihop redskap inför vårens tävlingar, att jag inte kunde koppla slang. Tummen är kraftlös & det gör förbaskat ont i den vid ansträngning.

Blev lite tycka synd om mig-inlägg det här men sörjer egentligen min innebandyklubba mera. Den har tjänat mig väl hela säsongen. Kan inte tro att det skulle finnas likadana kvar i butiken mera heller men kanske det gör gott med en ny. Alltid lite mera utmaning att träna ihop sig med en annan klubba.

Har annars varit en ljuvlig dag idag. Kom just in med barnen från att ha cyklat, bakat sandkakor, vevat om i geggamoja-sörjor & spikat ihop det söndriga locket till sandlådan. Hittade de mest glänsande guldfärgade IKEA-spikar för det ändamålet, för IKEA-guldspikar rostar säkert inte...

Idag är också semesterns sista dag & kommer att gå med långa, släpande steg på jobb imorgon. Vet inte varför men den här semestern har varit den bästa på länge, trots att det inte var frågan om sommarsemester. Det är en utvilad tvåbarnsmamma med sjuk tumme som återvänder för lite arbete i tre dagar, innan hon blir ledig för fyra dagar igen! Av de fyra dagar ska hon tillbringa tre dagar på Åland Islands tillsammans med en hög flickkompisar. Kan knappt vänta...
 

Inga kommentarer: