lördag 5 maj 2012

I arbetets tecken

Sen årsskiftet har jag inte jobbat mera än fyra dagar i rad. Tills nu. Av de åtta senaste dygnen har jag tillbringat sju på jobb. Av egna orsaker nog, då jag önskade ledigt pga tjejträffen. Efter regnet kommer solen så nu har jag tre dagar ledigt framför mig.

Trots mycket jobb så har jag hunnit med en hel del.

Träningarna till redskapstävlingarna i Mariehamn om två veckor är i full gång. Som tidigare år, så körde vi en traditionell vappenträning med mjöd & munkar. Tiderna ligger ungefär på samma nivå som ifjol, så är absolut inte stressad över tävlingen ännu. Nå, bara avresan mot Åland närmar sig så kanske det känns lite annorlunda i magen.

I veckan besökte jag också kardiologen. I slutet på mars gjordes en 24 timmars registrering (Holter) av hjärtat, som visade sig vara helt normalt. I samband med läkarbesöket utfördes också ett ultraljud av hjärtat var man kunde konstatera att hjärtat ser friskt ut. Kardiologen vill ännu göra ett belastnings-EKG på mig, så väntar nu kallelse dit. Men jag är nöjd! Det här betyder att jag kan köra på för fullt & att alla störningar är godartade. Ett friskt hjärta kan ibland spela spratt med en & det klarar det oxå av, bara det fort går om, menade han.

Efter läkarbesöket körde jag raka vägen till Stadium & belönade mig själv med en ny innebandyklubba av Salming. På träningen samma kväll kunde jag konstatera att jag gjort ett bra val. Känner att det blir en bra säsong!

Båten då? Den vill vi inte prata om. Men så här ligger det till så att ni var vi står.
Båten kom till oss på en lördag. Pga regn på söndag valde Markus att tvätta & måla den först på måndag. Tack vare regnet upptäckte han att hela akterspegeln är förstörd, murken. Båten hade sugit i sig en massa vatten & han kunde lätt gräva bort träet. Han kontaktade omgående försäljaren & berättade om fyndet. Markus märkte fort att försäljaren varken är intresserad av att ersätta eller upphäva köpet. Efter kontakt med jurist så ligger nu ärendet i hans händer. Återstår att se om försäljaren ger sig eller om vi måste gå så långt som till rätten. Vi hoppas på det tidigare...
Hädanefter vet vi att inte lita på någon. Bara så ni vet.
Hade vi sålt en vara, som visade sig vara defekt eller om kunden på något vis hade varit missnöjd över varan, så hade vi tagit tillbaka varan eller åtminstone försökt ersätta varan eller fixa den för så står det i lagen. Men tydligen tänker inte alla likadant. Nej, jag förstår inte.

Önskar inget annat än att det här löser sig.
Vi önskar inget annat än att få guppa omkring i skärgården i sommar.


P.S. Markus meddelar att jag har haft en dålig dag idag. Orsaken är kanske att vi har två sjuka barn, som testat våra nerver lite mera än vanligt. Säger jag. Markus tror att det är något helt annat så vi forskar vidare på det.

Inga kommentarer: