lördag 26 maj 2012

Krama lamm

Vi tog oss till Skanssi, vi hittade tillbaka hem.
Kom plötsligt på att det var Krama lamm-dag på Tennby gård så plockade upp mamma min & åkte dit.



Man fick gissa på det bruna lammets vikt & jag lyfta upp barnen & lammet turvis för att kunna tippa ens lite ditåt. Lade tippningen i Frejas namn för att vi säkert skulle vinna (hon har vunnit flera ggr på lotteri). Några timmar senare fick jag samtal om att vi tippat närmast & att det fanns fyra andra som tippat exakt samma vikt på 12.8 kg. Det bruna lammet vägde 13 kg. Eftersom det var flera som tippat samma, så lottade de ut vinsten & Freja vann! Nu väntar en en vacker, stickad lammhalsduk på... MIG!

Blev förbannad på allt pollen som klibbat fast på bilen min, så medan barnen snarkade i baksätet passade jag på att befria bilen från allt gult. Väl färdig konstaterade jag att det var helt onödigt arbete, för medan den torkade så hade den lyckats samla åt sig pollen igen! Morr!

Har hunnit med mycket idag. De fina vädret laddar ju en med en massa extra energi tydligen. Hittade en stor målpytts med sockelfärg i förrådet & trots att klockan redan närmade sig åtta, så tog jag penseln i hand & målade några meter sockel.

Nu tänker jag bänka mig i soffan & kolla på Eurovisionen. Imorgon flyr vi hemmet igen. Den här gången blir det besök hos brorsan så att kusinerna får leka lite. Men nu, heja Sverige & Euphoria!

Inga kommentarer: