torsdag 7 juni 2012

Att göra

Gjorde häromdagen en lista över allt som borde göras på här hemma & den listan blev ganska lång men det finns inget roligare än då man får bocka bort de saker som redan är fixade:

* fixa stuprännorna
* måla sockeln
* måla bräder
* bygga nytt vedlider
* lägga taktäckorna på plats
* fixa fönsterlisterna på plats
* täcka in utrymmet under terassen & trappan
* sätta stegen på plats

Målandet har jag kommit i gång med men efter flera timmar med pensel i hand idag så är fortfarande omålade högen större än den målade. Om solen fortsätter skina i samma takt som idag så står jag gärna ute & målar, för den enorma dos D-vitamin jag har fått idag täcker säkert hela vinterns behov. Dessutom får man ju en fin solbränna av att stå ute i timtal!


Pojkarna fixade idag stegen på plats & fortsatte direkt efter det med att lägga upp bräden under taket. Det är så himla roligt när både hus & gård ser mera städat ut då virket åker dit det ska.



 Mitt i målandet & spikandet fick vi besök av farbror Jim som var ut & gled på sin motorcykel. Barnen blev ju förstås helivriga & ville absolut provsitta hojen.



Det är ett trött gäng som hänger i soffan i Strandby ikväll. Ska avnjuta en väl kyld lonkero innan jag kryper ner i sängen. Gäller att vara pigg imorgon bitti då vi fortsätter med arbetslägret.
 

Inga kommentarer: