söndag 3 juni 2012

Sommarlov

Så var sommaren här då, även om vädret kanske inte är det bästa. Har inget emot regn men det skulle absolut inte behöva vara så här kallt. Tycker synd om dem som börjat sin semester. Även om barnen börjat sin ledighet så har varken Markus eller jag semester ännu men tack vare att vi jobbar skift så får vi juni pusslat så att de kan vara hemma. Markus har otroliga 5 dagar semester som är utplacerade väldigt fiffigt i juni så vi kommer endast att behöva hjälp med tre dagar.

Hembesök av Knattebo-tanten gick bra & barnen var ivriga. Hon fick knappt muntur då de pratade på i munnen på varandra. I onsdag ska vi göra ett besök dit för att bekanta oss lite & troligtvis blir det ett besök till samma vecka de börjar där. I år kommer det att vara en grupp på 20 barn från åldern 3-5 med möjlighet för 5-åringarna att vara lite skilt från de mindre barnen emellanåt. På Knattebo finns också en förskolegrupp som huserar i övre våningen men många av de barnen behöver dagvård före & efter förskolan, så de kommer ju också att hänga i den här gruppen.

I veckan gjorde jag premiär på frisbeegolfbanan i Central Park då vi hade TYKY-eftermiddag med jobb. Efter en trög start började frisbeen flyga någorlunda åt önskad riktning & jag lyckades kamma hem en tredje placering bland de 16 som var med. Två gånger slängde jag frisbeen i vattenhinder men kunde lätt fiska upp dem tillbaka. Frisbeena, som vi lånade från biblioteket, var av flytande sort. Biblioteket har elva frisbeen för utlåning, så känner man för att pröva är det bara att fråga efter dem vid lånedisken (kom ihåg bibbakortet). Absolut en gren värd att pröva!

Jobb igår & jobb idag men det betyder också att jag är ledig mitt i veckan & kommande vecka hela fyra dagar på raken. Då får vi besök av Frejas gudfar Olof som ska hjälpa oss med att lägga upp taktäckor, fönsterlister & stuprännor. Huset kommer att ändra massor på några dagar. Målarbetet jag gjorde på sockeln har redan gett huset en helt annan look. Mycket roligare att utföra sådant arbete som genast ger resultat. Innan Olof kommer borde vi hinna måla en hel hög med bräden så jag hoppas att regnet håller upp efter det här. Återkommer med flera före & efter bilder sen när arbetet är gjort.


Den här bilden är tagen när vi flyttade in.
Idag har vi ju redan terassen byggd.

Tvättmaskinen meddelade nu att den är färdig, så ska ta mig an den. Älskar timerfunktionen på den. Fyller maskinen på kvällen, ställer in den att börja tvätta på morgonkvisten & när vi stiger upp är kläderna rena. Hur praktiskt som helst.

1 kommentar:

Terese sa...

Jag kommer gärna och ser efter båda barnen om det behövs! Bara att meddela. :)