söndag 8 juli 2012

Löpträning slutförd

Kom just in efter avslutande löprunda i mitt en månad långa träningsprogram. Lyckades prestera för mig otroliga 8 km under 60 minuter. Hade nog kanske fixat 9 km men valde att starta lite lugnare för att orka hela vägen till slut, vilket jag ju gjorde! Kan inte fatta att jag nyss sprang 60 minuter i ett sträck. Helt ofattbart. Det hade nog ingen trott om mig, inte ens jag! På en månad, på de 12 gånger jag varit ute på vägen, har jag samlat på mig ca 70 km.

Men vet ni, det känns lite konstigt just nu.
Vad ska jag göra efter det här?

Jag kikade på träningsprogrammet för halvmaraton men konstaterade att det nog inte är något för mig. Ska nog hålla mig till sträckor på än 7-8 km, helst springa med klubba & banka på smalben på innebandyplanen. Fast jag kommer att fortsätta springa åtminstone fram till första innebandyträningen i början av augusti & säkert efter det oxå men minskar löprundorna till två i veckan & kommer eventuellt att lägga in ett besök på gymmet istället för den tredje länken. Tror inte heller att jag kan lämna bort springandet eftersom det även ryckt i benen på mina vilodagar.

Nu gäller det att bygga upp ett liknande program utifrån det jag använt fram tills idag. De här 60 minuters länkarna kommer jag nog att undvika en tid framöver men kommer att springa en 10 km lång runda en vacker dag, för att jag vet att jag orkar & kan.
 

Inga kommentarer: