tisdag 31 juli 2012

Namnlappar


I två dagar, under några timmar, har barnen fått bekanta sig med nya dagiset. Imorgon börjar vardagen & förhoppningsvis roliga stunder på Knattebo. Har tillbringat kvällen i hjälpköket med strykjärn & textilpenna i hand. Beställde namnlappar från Estland i förra veckan som jag nu fäst i en hel hög med plagg. Tycker om det där lilla extra utöver min fula handstil med pennan. De verkar i alla fall sitta bra men alltid lika spännande med första tvätten.

Överlevde själv första arbetsdagen idag efter min semester & kände precis som tidigare: Som om man aldrig varit borta...

Det är tack & lov väldigt lugnt på hälsocentralen så här års (eftersom jag skrev ner det hit, så har vi säkert kaos imorgon) & troligtvis kommer det att fortsätta tills skolorna börjar. Har en enorm sömnbrist efter ovädret i helgen & allt för sena kvällar, så dagens pass var tungt men ska försöka krypa ner under täcket i vettig tid ikväll men får se hur det går. Borde ju packa barnens kassar, märka lite mera kläder, etc. Det bästa med morgondagen är att jag börjar först kl 12 så borde ju ha all tid i världen att fixa barnens saker. Av erfarenhet vet jag att jag kommer att yra omkring här imorgon bitti & det kommer att sluta med att jag glömmer hälften av sakerna hemma.

Spännande dag imorgon för oss alla men jag får tyvärr inte hämta barnen & fråga ut dem om vad de grejat med. Dessutom finns det en risk att de redan sover när jag kommer hem från jobb imorgon. Men det kommer ju flera dagar...

1 kommentar:

Linda sa...

Meddela hur lapparna överlevde tvätten! Jag har ju också det där framför mej nu så det där kunde ju vara en rolig idé! :)