måndag 23 juli 2012

När himlen gråter

Tog oss ut idag för nästan 2 timmar trots att det är värsta höstvädret idag. Blåser hårt i byarna & regnet kom både uppifrån & från sidorna. Traskade upp till byn & ringde på hos grannen. Freja ville så gärna visa att hon lärt sig cykla. Trots dåliga leder kom tant B ut på gården, främst kanske för att visa mig lite rosor hon tyckte vi skulle plantera nere vid slätten. Ska ta & gräva upp några åt oss bara jag fått klartecken av Markus. Tant B ville så gärna ge mig några blommor att plantera på gården, så rev upp lite bergsväxter som även jag ska kunna få liv i.

Har tidigare skrivit om eventuell inköp av ordentliga utekläder åt mig själv. Har tittat både på Haglöfs, Halti & andra märkes jackor, även prövat dem på plats i butiken men avvaktat pga priset. Önskar nämligen kläder med en sjutusans vatten- & svettpelare. Barnen har ju fina utekläder så varför ska jag gå omkring i 10 euros regnkläder från Tarjoustalo. När jag gör mitt månatliga storköp i Prisma så irrar jag alltid bort mig till kläd- & skoavdelningarna, oftast på barnsidan men den här gången gick jag över till sportkläderna. Där, inklämd mellan en massa andra jackor, hittade jag rocken! Rocken som var hälften billigare än t.ex. Haglöfs men med precis samma vattentålighet & svettprestanda, mitt i rean.

Märket på jackan är för mig helt okänt Dare 2b men har kollat på deras hemsidor lite & de har riktigt snygga kläder. Rocken är provkörd två gånger i hård vind & regn. Faktiskt, den håller vatten, är väldigt behaglig på & har hittills inte känt mig äckligt svettig som tidigare med liknande rockar. Matchade rocken med ett par svarta Rukkas softshellbyxor, även de på rea. Är väldigt nöjd, kanske också av den orsaken att jag lyckades hitta en dräkt som blev hälften billigare än en Haglöfs rock.

Bara Markus kommer hem så ska jag göra en avstickare till IKEA. Har sålt Frejas nuvarande hylla & då behövs förstås en ny. Ska försöka besöka butiken utan att komma hem med en massa onödigt som man egentligen inte behöver. Lycka till, säger jag bara.
 

Inga kommentarer: