torsdag 24 januari 2013

Fysioterapi

Fick remiss för fysioterapi av nacken för någon vecka sedan redan men pga magsjuka fick jag skjuta på det lite. Igår ringde de & erbjöd mig en tid tills idag & jag tog gladeligen emot den. Efter en så gott som sömnlös natt pga värk i förra veckan så tyckte jag det var dags för lite knådas & för fysioterapeuten att ta fram piskan & tvinga mig att träna lite annat än hur jag för bollen till motståndarens mål. Fick extra poäng för Kettlebell-vikten som Markus skaffat mig. Tyckte kanske att jag oxå kunde ha en lättare kula för enskild armträning. Kändes oxå bra att jag inte var där i onödan, utan att jag är fast i nack-, axel- & ryggparti.

Den korta behandling som vi hann med idag var grym. Glömde flera gånger bort att andas pga smärtan men tänkte att ska knutarna lösas upp, så ska det göra ont. Tror att lite lättsam vattengymnastik på det här imorgon bitti kommer att kännas skönt. I nästa vecka ska jag på behandling två gånger, varefter vi säkert trappar ner till en gång i veckan & sen hoppas jag att jag slipper domningarna i min vänstra hand & huvudvärken för en tid framöver. Det har ju gått ett år sedan senaste behandling vilket väl ändå är rätt så bra, tror jag...

Inga kommentarer: