tisdag 28 maj 2013

4.6

Att väga sig framför någon annan är svårt. Att få midjemåttet mätt är jobbigt. Idag var känslan dock helt annan. På eftermiddagen avslutade vi den 10 veckor långa viktkontrollkursen med fina resultat: -4.6 kg, -6 cm i midjan. Är stolt över mig själv & glad över jag är en god bit närmare mitt mål. Sedan årsskiftet betyder det en viktnedgång på nästan 7 kg. Nu gäller det att hålla motivationen uppe & orkar kämpa ännu drygt 10 kg till trots att sommaren med dess godsaker är här.

I höst kommer vi att ha en träff för att följa upp sommaren. Kommer inte att bli ledsen om jag inte gått ner nånting men uppåt får vågen inte visa. Har lagt som delmål att bli av med 1 kg/månad, dvs 3 kg under juni, juli & augusti. Tycker att det känns som ett rimligt mål & skulle betyda att jag ska göra mig av med 250 g/vecka.

Så upp ur fåtöljen & ut & spring. Sittande förbränner man ingenting. Är inne på min sjätte springvecka & hittills har allt gått bra. Nu börjar sträckorna bli längre & för en som inte riktigt gillar löpning, så tar det rejält på nöten. Tror jag ska fixa in lite ny musik på luren, för ev peppning. Halva programmet kvar med andra. Har jag kommit så här långt ser jag ingen orsak att sluta. Än.

Inga kommentarer: