söndag 14 juli 2013

Surfplattan

Efter onödigt lång väntetid så kom äntligen min Tab2:a från Saunalahti. Prylbögen, dvs jag, fick en ny leksak igen. Har direkt inget större behov av en sådan men eftersom Markus allt mera behöver sin bärbara så bestämde jag mig för nånting eget. Valet mellan platta & bärbar föll på GPS-funktionen, eftersom vi vill ha sjökort både till pappers & i elektroniskt format. 3G-möjlighet finns men kommer i alla fall än så länge att dela nät från min lur. Huvudsakliga orsaken till något eget att knappla på är att jag vill kunna blogga lite mera & dessutom med bild. Kameran är nog långt ifrån så bra som på Lumian men vad göra när jag ännu inte kan att dela bilder till bloggen på den. Någon leksak för barnen kommer den inte att bli. Visst kommer de att få spela på den ibland men precis som nu, med våra telefoner, så under begränsad tid.

Hittills är jag i alla fall nöjd med tabletten. Eftersom man är van med Android från tidigare så kom jag fort igång. Är lite i valet & kvalet om jag borde skaffa tangetbord till men kanske skrivandet börjar löpa bättre efter lite övning. Finns fiffiga skal till plattan med tangentbord så tror isf att jag satsar på ett sådant men vi ska låta tiden visa hur mycket skrivande som det egentligen handlar om. Hade ju inte direkt tänkt skriva någon bok.

Inga kommentarer: