torsdag 12 september 2013

Tegeltak & trevlig helg

Imorgon åker den här familjen ut på äventyr till Kälö, som ligger i Korpos yttre skärgård. Vi ska tillbringa helgen tillsammans med Markus barndomskompis, Frejas gudfar & ja, även min goda vän Olof. Hoppas på sälsafari, vandring på holmar & skär, båtfärder & allt annat som hör en helg i skärgården till. Kameran laddas som bäst för att orka fånga fina bilder. Vi hittade ingen passlig helg i somras för vår årliga utfärd men ser ut att bli en bra helg vädermässigt, eventuellt de sista varma dagarna för i år. Senast vi var på Kälö blev Freja & jag angripna av flera tiotals fästingar vid ett utedassbesök (något som även Freja kommer ihåg idag) & dem hoppas jag att vi slipper i år.

Blev positivt överraskad när vi märkte att någon levererat taktegel på vår gård. Nu ska då teglen upp & efter lite förabete idag, så ska det plockas imorgon. Pga skärgårdsturen får jag vänta ända till söndag innan jag får se slutarbetet.

Inga kommentarer: