söndag 3 november 2013

November

Sju veckor till jul. Sju tuffa veckor av mörker. Lider av en light form av höstdepression, tror jag. Har några veckor redan kämpat med motivation för att orka kämpa med vikten, hitta tid att motionera samt klara av jobbet & vardagen utan att känna press men det är kämpigt. Det ständiga mörknet tär på mig.

Ytterligare ett värmeljuspaket på hundra är inhandlat för att göra hemmet lite ljusare. Kvällstid finns det ingen chans att fara ut & springa. Risken att man stupar i en grop eller rot är stor. Försöker istället hitta tid för motion under den ljusa delen av dagen men måsten som arbete utgör hinder. Under Aarons talterapitimme i veckan & i helgen blev det faktiskt lite motionerat.

Som föregående söndag så blir det idag soffan framom innebandyplanen pga festligheter med alkoholinslag. Kroppen har ju tidigare sagt ifrån så väljer nuförtiden att inte idrotta efter fest. Visst kunde jag ju ha valt bort alkoholen men efter flera månader i så gott som nykterhet behövde jag få släppa löst lite. Förra veckans Grace-kryssning med fackavdelningen & gårdagens sensommarfest tillsammans med arbetskollegor är precis vad en hösttrött småbarnsmorsa behöver. Alkoholkvoten är igen fylld & kan nu återgå till ett lite nyktrare liv.

Som tur är så har jag mycket att se fram emot under kommande veckor. Återstår ännu tre innebandyturneringar. Om några veckor åker vi kanske över till Åland för att besöka Markus syster & kolla in deras nya hem. Sen blir det två dagars första hjälp-skolning i Helsingfors följt att lilla juls firande varefter Freja fyller sex år & jag ska iväg på min andra ASLAK-period. Efter rehabiliteringen följer två veckor semester med bl.a. en tripp till Kuopio för att närvara när syster blir färdig nödcentralsalarmerare.

Om fem veckor får jag i alla fall glömma arbetet för tre veckor & när jag återvänder till arbetsplatsen den 30.12 så går vi redan mot ljusare tider!

Inga kommentarer: