torsdag 28 november 2013

Om 10 dagar

I slutet på nästa vecka bär det av mot en andra period av rehabilitering. Hoppas på att väderleken fortsätter som hittills så att jag kan ta bilen upp. Skymtade lite flingor längre fram i väderprognosen men tycker de kan vänta med att trilla ner tills jag kommit hem.

Ser fortfarande fram emot att åka. Ska bli skönt med avbrott från vardagen samt att få en möjlighet att satsa på mig själv. Sist unnade jag mig själv fotvård, nu har jag funderat på ansiktsvård eller massage. Den här perioden finns det dessutom plats för ännu mera motion.

Men det är mycket jag missar under veckan jag är borta, många evenemang som jag gärna deltagit i. Kommer att gå förlorad om två julmiddagar: arbetsplatsen egna på Mattelmäki & stadens julfest. Önskar oxå att jag kunnat närvara vid min arbetskompis pensionskaffe, har redan fixat en sändebud för att överräcka en liten gåva med tillhörande text. Men det som jag sörjer mest är barnens julfester & det skär i hjärtat över att jag inte får vara på plats & höra barnen sjunga.

Efter sex dagar rehabilitering följer två veckor semester. Då ska jag vila & försöka ladda batterierna inför det kommande året som kommer att betyda mycket förändringar inte bara på min arbetsplats utan oxå för Markus. Vill tro att det här vändningen mot det bättre men vi har en lång & gropig väg dit ännu.

Inga kommentarer: