tisdag 3 december 2013

Samtal

Ringde Kankaanpään kuntoutuskeskus idag för att meddela att jag kommer redan på söndag, precis som senaste period. Det är så mycket trevligare att börja rehabiliteringen utvilad än att starta iväg 5-tiden på måndagmorgon. Fick reda på att vi igen kommer att få häcka tillsammans i en radhuslägenhet strax intill huvudbyggnaden.

Senast satsade jag på fotvård. Den här gången har jag bokat 50 minuter lång massage!

Innan jag åker kommer jag att hinna med ytterligare en terapistund. Har två besök bakom, två tuffa samtal som verkligen lagt myror i skallen på mig. Dagarna efter & speciellt samma kväll känner man sig så urblåst att man inte riktigt vet hur man ska gå vidare men bara det värsta lagt sig, så märker man att man kommit en bit framåt igen.

Har lagt några "måsten" på is.
Bestämde att jag inte får stryka några plagg mera i år utan måste vika in kläderna i skåpen direkt från sträcket. Någon enstaka skjorta har jag varit tvungen att släta ut lite men allt annat har åkt raka vägen på hyllan.
Läkaren menade oxå att det skulle vara hälsosamt att glömma bantandet för en tid så har nu släppt löst på tyglarna rejält. Har skippat kaloriräknandet, tillåter mig godsaker ibland & försöker att inte ha dåligt samvete över att välja soffan framom promenaden eller springturen.

Julen är på kommande & med den julfrid samt alla godsaker som hör den till.

Inga kommentarer: