söndag 9 februari 2014

Sköna söndag

Första helgen på länge som jag inte hade något fastspikat. Ingen innebandyturnering, inget arbete, inget extra program utöver barnens handboll. En liknande helg är dessutom på kommande om en vecka.

Älskar söndagar, speciellt de söndagar som man får ligga kvar i sängen nästan hur länge som helst. Som idag. Efter frukost stack jag ut på en promenad. Tog min vanliga skogsrunda & hamnade igen på fel stig, trots att jag traskat samma sträcka några gånger redan. Hoppas stugägarna ser det som nånting positivt att det finns fotspår på deras terass.

Lite planer existerade men vi hade lämnat allt lite öppet för risk för magsjuka fanns. Eftersom ingen visade tecken på illamående slängde vi oss i bilen & stack till StKarins för plask, middag, kaffe & umgänge tillsammans med brorsans familj. Precis vad vi behövde.

Träningen hade jag kunnat lämna emellan. Borde ta paus. Har tappat spelglädjen. Orsakerna är många, för många för att ta itu med just nu. Kritiken har varit hård & jag kan/orkar inte prestera mera just nu. Tillbringar hellre tid med barnen än blir nerskälld på bytesbänken. Men jag måste hålla ihop några matcher till, för lagets skull.

Naturen levererade idag.
Råkade på det här under promenaden:

1 kommentar:

Anna sa...

Tänkte just att hur orkar du träna ännu på söndagen... Behöver du en paus så ska du ta det. :)