söndag 23 mars 2014

Loppis

Trots att formen inte riktigt var den bästa idag så rullade jag ut Fiaten från biltaket & tog mig till Malms skola för att kolla om barnloppiset hade något att leverera. Barnen har nu blivit så stora att det är svårt att hitta begagnade plagg åt dem. Galonbyxor, som jag absolut behövde åt Aaron pga två par söndriga, hittade jag inte. En trogen försäljare var dock på plats & jag fyndade hem en liten hög med sommarplagg åt fröken.

Under dagen droppade ett erbjudande på Didriksons kläder passligt in på mailen & klickade precis hem nya regnkläder åt Aaron. Satsade lite extra på ett par förstärkta byxor, så får se vad de går för. Freja har ett par galonbyxor av Didriksons som är i bruk redan andra säsongen men då är ju hennes utelekar lite lugnare än Aarons, som gärna rullar, kryper, hoppar omkring i pöl efter pöl.

Tänkte försöka sälja lite grejer här via bloggen:

På bilderna nedan hittas ett par härliga inneskor av ballerinamodell i storlek 31-32, motsvarar mera 31:or eftersom de är för små åt Freja. Köpta i Franrike, går att tvätta i maskin. Nästan som nya. Pris 5 €.

Har oxå ett par Viking goretex tennarit i storlek 32, även de lite mindre i storlek. Hela, inte rena just nu men ska fixa till dem ifall köpare finns. Pris 4 €. Sålda!

Dessutom säljer vi nu bort Frejas klädställning, dvs en fin, nästan i nyskick, Brio combi dockvagn. Docklekar har aldrig intresserat, ibland har någon av kissemissarna fått lite skjuts. Enda minuset är att handtagets gummiskydd snabbt gick sönder & trillade bort. Har endast rullat på inomhus. Pris 25 €.

Bara att hojta till om något av det ovannämda intresserar!
Väldigt mycket pink blev det visst...

Edit: Hittade ett par stövlar oxå. Nokia Kontion i prima skick, storlek 26. Pris 3 €. En stor hög med yllesockor medföljer.

1 kommentar:

DA sa...

Det där var ju en bra idé! Jag svängde via Seesam igår, och hittade inte mycket. Och dyrt var det mesta. Minns att jag köpte några av Frejas kläder förra gången, som har gillats. Lägg ut här bara om du hittar mera!