tisdag 4 mars 2014

Två veckor

18.2.2014 stegade jag in på Sports Gym & skrev under medlemsavtal för ett år som grön medlem. Målet under de första veckorna har varit att testa igenom alla tänkbara pass som de erbjuder på gröna linjen & har nästan kommit igenom hela deras utbud.

Zumban gillade ju jag från tidigare & tycker det är bra att de kört lite retrodanser så att en nygammal som jag också hänger med. På klar delad andra plats ligger rygg- & nackjumppan samt pumpen, även om jag pumpat bara en gång. Stretch outen är ljuvlig & passar bra för en styv kropp som min. Afrikanska dansen & flexibaren i söndags var inte heller så tokig. Spinningen måste jag ge en chans till, de erfarna säger att man inte kan ta ställning till om man gillar det eller inte efter ens ett par gånger. Motionsboxningen har jag inte fått att passa in med mina arbetsturer ännu & innerbalance krockar med innebandyträningen. Yoga stretchen tidigt på måndagmorgon kan bli lite seg men ska nog på den oxå. I veckan ska jag ta mig på dam- & herrcirkel medan fitballen får vänta några veckor ännu då jag är fast tre lördagar i rad.

Än så länge är jag nöjd med val av grön linje. Skulle gärna gå på mera Zumba-pass men eftersom det finns så mycket annat att välja på så är det okej så här. Kan uppgradera mig till guldmedlem om jag vill men tror inte det blir aktuellt i det här skedet.

Om ett par veckor blir det träff med Linda för genomgång av skrotsidan & planering av styrketräningsprogram, som kommer att vara anpassat för en sliten nacke. Känner mig helt malplacerad i skrotsalen men kanske jag vänjer mig efter några pass.

Det roliga är ju att barnen gärna kommer med. De tycker lekplatsen är super, rutchbanan & bollarna håller dem bra sysselsatta en passlängd så att mamma får dansa i fred.

Inga kommentarer: