söndag 15 juni 2014

Naturstigar & klätterväggar

Händelserik vecka bakom. Idag har jag legat platt både på rygg & mage i divanen. Läst bok, spelat sjua & bara njutit av den lilla värme som tillfälligt hittade till vår terass.

Sällan låter jag vädret förstöra planer & så även den här gången. Trots stora risker för vattenplaning valde jag att åka till bekanta i Helsingfors för att umgås i dagarna två.

Vi besökte Kulturen vid ån för lite Arne Alligator. Valde pga hällregnet att lämna kameran hemma men bildbevis hittar ni på en annan blogg, Taikuri, som jag brukar besöka. Barnen råkade fastna på hennes bild, kisseparaplyet gick inte att missa.

Eftersom som regnet vägrade upphöra blev det följande dag väggklättring på Boulderkeskus. Alla barn tyckte det var roligt att, utan säkerhetslinor(!), få klättra tills benen skakade. Aaron var till en början lite ledsen då han inte kom upp men så fort klättrandet började löpa så ville han knappt åka hem.

Både värdinnan & jag var förvånade över hur bra barnen den här gången lekte ihop. Det var så skönt att bara slänga sig i soffan & njuta av småsnacket barnen emellan. Mera sånt!

Hann på hemmaplan i veckan oxå med promenad både på Lenholmens & Munkvikens naturstig. Fint med barn som nöjer sig med små saker i livet som en skogspromenad, en tur med cykeln, kortspel & söndagsmys i divanen.

Tre veckor semester bakom, ännu återstår två.

Inga kommentarer: