onsdag 23 juli 2014

Ifall nån funderar

Tränar inför sista perioden av ASLAK som infaller första veckan i september. Om ca 5 veckor är det dags för slutprov (gång-& muskeltester) på Kankaanpään kuntoutuskeskus. Ingen ska tro att jag frivilligt springer på Sports Gym eller traskar som en dåre längs vägarna med eller utan stavar, utan det finns en tanke, ett mål med träningen jag utför.

I setember ska jag banne mig förbättra testresultaten på alla plan men främst ska det satsas på gångtestet. För att få bra resultat i det, krävs lite snabbare (hade bra tid men kan gå ännu fortare) & lättare steg. Med lätta fötter menar jag en liten viktminskning till, till normalt BMI. Pulsnivån kan jag inte göra så mycket åt. Har inte tränat med pulsklocka nu men bara rehabiliteringsveckan närmar sig, så ska jag ta den i bruk. Innan gångtestet tänker jag värma upp ordentligt för att under testet ha jämnare puls. Några meter innan slutsträcket tänker jag sakta in, i hopp om att pulsen sjunker passligt till mållinjen. Allt för att inte prickas för att ha dålig kondition, för det tycker jag inte att jag har.

Ska bli roligt att träffa hela gänget igen & den här gången hoppas jag att alla är på plats.

Inga kommentarer: