tisdag 12 augusti 2014

Första klass

Har nu plöjt igenom infobreven som Freja fick med sig hem från skolan. Jo, skolan. Vår förstödde har idag börjat första klass. Har registrerat mig på Wilma, läst årskurs 1-2s blogg & tittat över schemat som jag hittade på nätet men som vi såklart oxå fått till pappers. Läxan Freja fick är redan gjord & bara jag kommit hem från gympasset, ska jag plasta in matteboken som jag hittade i ryggsäcken.

Morgonen hade löpt fint, timmarna i skolan hade gått snabbt & maten var god. Hemresan gick smärtfritt med taxi till vägskälet & promenad hem. Väl hemma ringde Freja mig & bekräftade att hon kommit in. Blev glad då jag berättade att jag snart är hemma. Kan inte annat än vara nöjd & pusta ut. Får se om hon är lika glad efter morgondagen då skoldagen & väntan på att någon vuxen kommer hem är längre. Kortade av två arbetsdagar för att första dagarna inte skulle vara så tuffa men efter det blir en liten timme i ensamhet för fröken.

Är minst lika mycket ute & cyklar som Freja. Hatar att inte ha kontroll över saker & just nu flyter mycket men om någon vecka har säkert alla pusselbitar fallit på plats. De korta arbetsdagarna som jag gör, gynnar både Freja & mig.

Inga kommentarer: