söndag 4 januari 2015

Fläckfritt

Buzzandet av Vanish kom väldigt olägligt mitt i julförberedelser & när julafton väl var överstökad så vill man bara njuta. Eftersom Buzzador ville ha in rapport senast idag, så blev det till att börja tvätta.

En del av Vanish-produkterna är bekanta från tidigare men i Buzzador - lådan låg två produkter som var helt nya för mig: Powergel & OxiAction Extra Hygiene. Den sistnämnda har jag inte haft behov av att pröva ännu men däremot Powergelen & vanliga OxiAction.

Har stört mig enormt på en Me&I blus som jag köpte åt Aaron i höstas. Efter ett par användningar så lyckades han fläcka ner den. Mitt på bröstet, mitt emellan bilar & trafikljus hade Aaron åstadkommit mörka områden, som vägrade ge med sig i vanlig tvätt.

Först prövade jag behandla fläckarna med Powergel. Förväntade mig inte ens att det skulle lyckas. Tror helt enkelt inte på dundermedel som enligt texten på förpackningen tar bort alla sorts stänk på några fjuttiga minuter. Ni ser resultatet på bilden nedan.

Däremot har blötläggning av drabbade plagg i OxiAction tidigare gett fina resultat så hoppades ju såklart att det skulle fixa fläcken. Risk för färglös blus fanns ju alltid men i mina ögon var den redan förstörd. OxiAction levererade igen! Efter en timme i blöt & en tur i bakmaskin, är blusen som ny 😊

Inga kommentarer: