fredag 2 januari 2015

Plask

Har planerat blogga mera i år än ifjol men lägger inga löften eller mål utan hoppas att jag finner tid och ork för att greppa plattan & skriva ner några rader ✏
Lever bägge två i hoppet om att 2015 för med sig mycket positiva & givande med tanke på att vi de senaste åren fått kämpa en hel del med vår fysiska & psykiska hälsa som lett till en väldigt varierande ekonomi. På något sätt har vi grejat det men tycker nu att en viss lättnad vore på plats. Mycket är på gång men mera om det senare.
Valde att ta några extra pass på bäddavdelningen under julen så barnen såg inte mycket av sin mor då. Nu har jag däremot semester & försöker kompensera med kortspel, TV-spel  & andra skojiga aktiviteter.
Tog barnen till simhallen idag. Eftersom regnet öste ner hade många andra tänkt i samma banor men vi hade tillräckligt med plats. Den vänliga kassatanten lät Aaron simma på Frejas simkort, då det ännu fanns åtta gånger kvar på det. Barnen njöt & jag kunde igen konstatera att det är skönt att de är självgående redan 
Helgens tema är idrott. Imorgon bitti rullar vi mot Grankulla för fyra handbollsmatcher. Freja ska åtminstone få springa av sig rejält. På söndagsmorgon åker jag sen till Rauma för årets första innebandyturnering. Är lite förvånad över att det lovats uppehåll då jag vid två tidigare Rauma -turneringar fått uppleva snöstormar av värsta sort. Kan det faktiskt vara så att jag kan ta mig till centrum med bil? 
Om helgen löper lugnt så har jag planerat överraska barnen med bio på måndag. Får se hur det slutar.

Inga kommentarer: