måndag 9 februari 2015

9.2.2015

Så kom dagen, dagen jag gjorde mitt första pass som ordinarie anställd på bäddavdelningen. Trots trött kropp & knopp efter helgens innebandyturnering & bastukväll, så kom jag upp & iväg i tid. Nattens (mar)dröm om en utskällning av avdelningsskötaren pga missat arbetspass på söndag visade sig tack & lov inte vara sann.

Trots att jag vikarierat på avdelningen tidigare, är det förstås mycket jag inte kan & redan idag har jag lärt mig en hel del nya saker. Arbetet dagtid på veckan avviker en del från kvälls- & natturerna jag gjort innan. Otroligt skönt att få arbeta fysiskt, samlade på mig flera tusen steg idag (hade  Fitbiten i fickan). Idag löpte dagen dessutom i lugn takt & det fanns tid för sociala stunder med patienterna.

När jag steg ur bilen i morse på hälsocentralens parkering så var jag faktiskt glad över att få slippa sitta på mottagningen & svara i telefon. Kanske jag kommer att sakna det ännu men idag tackade i alla fall kroppen mig, för ikväll lägger jag mig utan nack- & ryggvärk.

Inga kommentarer: