tisdag 3 februari 2015

Utmaningar

Efter allt frossande av julgodis & chokladkonfekt, fick jag nu nog eller tror min kropp försöker säga mig nånting. Har drabbats av modell häftigare halsbränna som jag tror all cola & choklad ligger bakom. Utöver sura uppstötningar vill inte mina tarmar lugna ner sig utan har besvär så gott som dagligen. Nu ska jag försöka bota alla krämpor med lite hälsosammare diet så ska göra mitt bästa för att undvika godsaker under februari. Det är inte frågan om en strejk utan ett tappert försök mot en friskare mage. Får se hur det går.

Har också hoppat på två utmaningar: 100 pass på fyra månader & daglig planka. Träningspass råder det inte brist på så om man bara hålls frisk, så fixar jag nog ihop dem. Plankan däremot gillar jag inte alls men vet att den ger mig en lite fastare mage & vem vill inte ha en plattare variant? Tänkte väl det. Så jag biter ihop, gör övningen trots att det smakar trä.

Inga kommentarer: