tisdag 10 mars 2015

Spikad vår

I den här takten kommer de kommande veckorna att rusa förbi i raserfart & våren glida förbi mig obemärkt. Prickade in en del evenemang i elektroniska kalender & på väggalmanackan i köket (så att resten av familjen vet var jag håller hus) & konstaterade efteråt att det inte blev många luckor under våren, främst i april. Hoppas maj förblir lugnt.

Ibland är det tungt att ha för mycket program. Uppskattar precis lika mycket dagar utan måsten. Fast den här gången är allt jag planerat & anmält mig till bara nöje. Nöjen jag har svårt att lämna emellan. Tur att jag har en vecka semester i slutet på april.

Återstår 12 veckor tills vårterminen är över, sommarlovet är här & Freja har avklarat årskurs 1. Under de veckorna har jag lyckats klämma in:

14.3 Innebandyturnering i Nystad
27.3 Middag på Kamu
28.3 eller 29.3 Innebandyturnering, kval
Påsk i arbetets tecken
9.4 Säsongsavslutning med innebandylaget
18.-19.4 ASLAK-träff i Tammersfors
24.-25.4 SuPer vårmöte, Tallinn
Samma helg har även Freja handbollsturnering i Kyrkslätt.
7.-8.5 SuPer svenskspråkiga studiedagar, Vasa
17.5 Sjundeå cup

Därtill har jag plockat åt mig några extra arbetsturer för att balansera upp kassan lite. Trots allt finns det tack vare treskifte & förkortad arbetstid utrymme för umgänge med sambo & barn men fick nog grymtande kommentarer angående april. Får försöka kompensera det med mycket rödvin & öl från Tallinn.

Inga kommentarer: