tisdag 3 mars 2015

Utbrott

Vår dotter kan bli väldigt arg. Ja, riktigt ursinnig. När hon når det tillståndet är det lättast att ta ett steg tillbaka & låta henne skrika ut all ilska, slänga någon sak & se stora tårar rinna längs med kinderna. Ibland går jag med i hennes frustration men igår hade jag ork att helt enkelt stå bredvid & låta allt rinna ur henne.

Den här sidan hos Freja upplever endast jag. Det är bara med mamma hon vågar bryta ihop. Många har svårt att förstå att hon kan få de här utbrotten eftersom hon alltid är så snäll & hjälpsam. Men det är ju så här det ska vara. Därför finns mammor.

Orsaken till gårdagens utbrott vet jag inte. Bakom låg en sen söndagskväll med bio & övernattning hos min syster, läkarbesök, simning på Folkhälsan, dåligt näringsintag under skoldagen & efter skolan ännu 4H-klubb. Konstaterade bägge under morgonpromenaden idag att det blev för mycket.

Inte lätt att vara 7 år gammal.

Inga kommentarer: