onsdag 16 december 2015

Stjärnornas krig

Som jag har väntat på den här kvällen, dagen då StarWars: The Force Awakens VII har premiär. Jag var inte ensam utan en av 800, i en fullsatt biosalong.

Premiärer som dessa är unika. Man slipper reklam. Det lottas ut grejer innan filmen börjar. Man applåderar, det klappas flera gånger. I publiken hittar du figurer från filmerna.

Den 2 h 16 min långa filmen känns som ingenting, klarar den utan kisspaus. Tänk att få träffa Han Solo, prinsessan Leia, Chewbacca, Luke Skywalker, droiderna R2-D2 & C-3PO igen. Samma skådespelare, om än lite äldre. Applåderna & ljublet ljöd bland tittarna gång på gång. De nya figurerna Poe, Rey, Finn & den söta droiden BB-8 vann mitt hjärta bums.

Nu måste vi vänta i ett & halvt år på uppföljaren. I maj 2017 har del VIII premiär. Hur ska jag fixa det?

En av de bästa StarWars-filmerna genom tiderna & första i 3D. Lönar sig absolut att se den. Får en stor tumme upp av mig!

Inga kommentarer: