lördag 5 mars 2016

Karis Cup 2016

En trevlig dag i handbollens tecken börjar gå till ända. Senaste turnering fick jag inte följa med live pga arbete men idag hade Freja hela familjen med som hejarklack. Flickorna går framåt hela tiden, man ser fina framsteg träning efter träning, match efter match.

Innan matcherna kommer jag alltid överens med Freja om olika grejer som skott, fintar, passningar & målvaktsspel. Det handlar aldrig om att hon skulle behöva göra tusen mål utan jag vill att hon ska pröva på sådant som de övar på träningarna. Precis som under tidigare turneringar fick jag se bra lagspel & många fina avslut.

Det är något speciellt med handbollen. Man pratar om en familj, en stor handbollsfamilj & jag börjar sakta förstå vad det handlar om. Ljuvligt gäng vi har!

Inga kommentarer: