torsdag 29 april 2010

Grått & trist

Mulen dag idag. Hör tranorna men ser dem inte på åkern pga dimman. Ska köra ett arbetspass idag. Hoppas på en lite lugnare kväll än förra veckan då jag knappt hann äta. Jobbar på ortens hälsocentral. Mitt arbetsnamn är hälsocentralbiträde men kvällstid är vi nog långt ifrån det. På kvällarna jobbar man som allt från telefonist, sjukskötare till laboratorieskötare och städerska (anstaltsbiträde heter det visst).

För tillfället är jag egentligen föräldraledig med Aaron men hoppar in alltid nu och då. Aldrig fel med lite extra klirr i kassan. Har en hel del arbetsturer inbokat i maj men i sommar kommer jag att vara ledig. Freja har varit i dagvård 10 dagar i månaden men sommaren skall hon få vara hemma. Den 1.9 kommer jag att återvända till arbetet. Innan det tar jag ut över fem veckor semester!

Inga kommentarer: