torsdag 19 augusti 2010

13 dagar kvar

Inte ens två veckor kvar tills jag ska tibax på jobb! Idag vill jag inte börja jobba igen men vad gör man när pengarna inte räcker till. Markus har flera ggr sagt, att om han tjänade mera så skulle jag få vara hemma med barnen.

Har varit hos dagmamman igår & idag. Aaron klarar sig riktigt bra. Förstår kanske inte att han kommer att bli lämnad där varje dag, i flera timmar utan att det är frågan om en trevlig lekplats, som dessutom serverar god mat. Gulleplutten ändå, lilla matvraket mitt!
Freja däremot verkar lite upp & ner. Idag blev hon väldigt ledsen då dagmamman manade henne att sluta busa. Hon hade säkert inte ställt till med någon scen, om jag inte varit där men nu råkade jag ju vara på plats. Tog länge innan hon lugnade sig & kunde fortsätta leka. Gjorde ont inom mig men det går väl över... hoppas jag :/

Känns oxå jobbigt att jag ev kommer att missa när Aaron börjar krypa & gå, för vad är sannolikheten att det händer en helg eller på kvällen? Rätt så minimal, tror jag.

Inga kommentarer: