lördag 25 september 2010

1-års kalas, Kick Off-party & sommarvärme

Var det sista dagen vi fick njuta av sommarvärme? Mätte hela + 17 grader idag. Flugorna var som tokiga, så många & irriterande. Tror än 15-20 st flugor har hittat in mellan fönstrena i köket.

Vår lilla Aaron fyllde ett år igår. Vi firade honom redan förra helgen, både på lördag & söndag. Tror vi var dryga 20 personer på lördag & betydligt färre på söndag. Han fick en massa trevligt som kläder, en enorm tramptraktor, många småbilar & pengar till en Stokke-matstol. Har man ett barn från tidigare så finns ju nästan allting, speciellt i klädväg. Har man en dotter från förrut så saknas leksaker för småpojkar, därav alla bilarna. Stokke-stol har Freja från förrut & fram tills idag har hon snällt lånat Aaron sin men idag fick hon den tibax. Aarons bruna stol ser rätt så häftig ut med den orangefärgade babybågen från Frejas stol.

Hade lite dåligt att vara då jag trampade iväg på fest igår kväll, just på Aarons 1-års dag men efter några cider var det glömt. Sparkade igång innebandysäsongen med party hos våran tränare. Helt otroligt kiva kväll som jag önskat hade pågått lite till men gänget ville åka till krogen. Valde att trampa hemåt istället iom att klockan redan slagit två. Skönt att krypa ner under täcket efter 30 min intensivt trampande i becksvarta natten. Tack & lov hade jag fattat att ta med en extra lampa, för lampan på cykel lyste inte upp vägen så mycket som jag kanske önskat. Att hörseln min kom tibax under den nattliga resan var ju som ett underverk!

Tycker om vår tränare. Inför festen igår hade hon gjort en lista över lagmedlemmarna & goda sidor hos oss. Hennes ord värmde. Hade varit helt okej om hon nämnt nånting negativt oxå, så att man vetat vad man borde bättra på. Eller ja, vet mycket jag borde bli bättre på men mycket handlar om lathet.

Tack Mikaela för
"En fnittrande/fnissande spelare med mycket bra spelöga"!
Ska försöka leva upp till de orden.

1 kommentar:

Linda sa...

Va? Glömde hon Gasellen? ;)