tisdag 21 september 2010

Vill inte vara sjuk

Har haft ont i halsen sedan i förra veckan. Ingen typisk flunssa med snuva & hosta utan endast ont i halsen. Eftersom det bara blivit sämre sedan i torsdag, så tänkte jag att jag åtminstone skulle ta mig en titt. Om jag ändå förstått att inte göra det. Du milde tider, hur den såg/ser ut. Hittills har ingen förbättring skett.

Besökte syster Nilla igår & togs även svalgprov, som idag visade sig vara negativ. Längs med dagen igår så blev mitt högra öra bara sjukare & sjukare. Vet inte riktigt vad som är värre, huvudvärk eller örvärk. Nå, Burana bet bra mot smärtan. Tog en tid till doktorn idag & faktiskt jo, öroninflammation har jag. Det är visst några år sedan senast, var jag kanske 12-13 år gammal...

Blir hemma en dag till. Hoppas på att få hörseln tibax, så att jag kan fortsätta jobba. Svårt att prata i telefon eller skriva dikteringar då man ingenting hör. Dessutom är jag märkligt trött & matt så det var skönt med en tupplur idag. Hoppas att dundermedicinen som jag fick biter snabbt på bassiluskan i örat mitt ;)

Inga kommentarer: